Zeekr, producătorul chinez de automobile electrice, a anunțat că va lansa gratuit capacități avansate de asistență pentru șoferi pentru clienții săi locali, într-o mișcare strategică destinată să sporească competitivitatea pe piața auto din China. CEO-ul companiei, Andy An, a dezvăluit aceste informații înaintea unui eveniment important de lansare ce a avut loc marți, transmite CNBC.
Tehnologia de asistență pentru șoferi: autonomie parțială pentru vehicule
Noua tehnologie permite vehiculului Zeekr să circule aproape autonom între destinații prestabilite, cu condiția ca șoferul să mențină mâinile pe volan și să existe aprobarea autorităților. Această capacitate devine tot mai frecventă în marile orașe din China, unde se înregistrează progrese semnificative în direcția autonomiei parțiale a vehiculelor electrice.
Zeekr nu este singura companie chineză care își îmbunătățește sistemele de asistență pentru șoferi. Tesla, de asemenea, lucrează intens pentru a atrage mai mulți clienți în China cu propriul său sistem Full Self Driving, având însă un preț de 64.000 de yuani (aproape 9.000 de dolari). Cu toate acestea, Tesla a început să ofere acest sistem gratuit pentru unii utilizatori până pe 16 aprilie, după ce prețul ridicat a stârnit critici din partea unor utilizatori.
Versiunea gratuită a sistemului Zeekr: testare inițială și lansare publică
În cazul Zeekr, compania va oferi această funcție gratuit pentru un grup select de utilizatori în faza inițială de testare. Sistemul va deveni disponibil publicului larg începând cu luna aprilie. Andy An a declarat că, în această etapă a dezvoltării, modelele de abonament nu sunt încă relevante pentru companie.
Având în vedere competiția acerbă pe piața auto din China, An a subliniat că Zeekr trebuie să recupereze decalajul față de liderii pieței și să devină un jucător important, suportând anumite costuri pentru a oferi tehnologii inovative.
Tehnologia de ultimă generație: Nvidia și lidar
Sistemul de asistență Zeekr se bazează pe două cipuri Nvidia Orin X și un senzor lidar – o tehnologie de detectare și măsurare a distanțelor prin laser, care ajută vehiculul să navigheze fără a depinde de condițiile de iluminare. În viitor, versiunea îmbunătățită a sistemului va utiliza cipul Nvidia Thor, împreună cu un senzor lidar cu rază lungă și patru senzori lidar cu rază scurtă.

An a menționat că, deși utilizarea lidar poate crește costurile, aceasta reflectă angajamentul Zeekr față de siguranța utilizatorilor. De asemenea, sistemul destinat piețelor internaționale nu va include cipurile Nvidia pentru a respecta reglementările și cerințele piețelor externe.
Zeekr și viitorul tehnologiilor pentru vehicule electrice
Zeekr nu se oprește doar la propriile sale vehicule electrice. Compania a preluat oficial brandul Lynk & Co în acest an și intenționează să implementeze acest sistem avansat și pe modelele EV ale mărcii Lynk & Co, iar pe termen lung ar putea să extindă utilizarea acestuia și la vehiculele grupului Geely.
Impactul pe piața chineză: „Războiul sistemelor de asistență pentru șoferi”
Într-o piață auto din China tot mai competitivă, producătorii auto se concentrează din ce în ce mai mult pe tehnologiile avansate de asistență pentru șoferi. Vânzările platformelor Nvidia pentru conducerea autonomă au contribuit la creșterea veniturilor diviziei auto și robotică ale companiei, iar producătorul chinez de senzori lidar, Hesai, a raportat o creștere semnificativă a livrărilor.
Directorul financiar al Hesai, Andrew Fan, a anticipat o creștere continuă a cererii pentru aceste sisteme, descriind schimbarea pieței din China de la „un război al prețurilor” la „un război al sistemelor de asistență pentru șoferi”.
Competiția între giganții chinezi: BYD și Xpeng
Alți competitori importanți din China, precum BYD, au anunțat implementarea funcțiilor de asistență la condus pe mai multe dintre modelele lor, cu planuri de upgrade pentru asistența de la punct la punct până la sfârșitul anului 2025. În timp ce Xpeng a eliminat necesitatea abonamentelor pentru aceste funcții pe modelele sale P7+, Nio a continuat să opteze pentru un model bazat pe abonamente.
Astfel, competiția pentru liderul pieței de vehicule electrice în China se va da pe mai multe fronturi, de la prețuri, la funcții avansate de asistență pentru șoferi, iar Zeekr se află într-o poziție cheie pentru a atrage un număr semnificativ de clienți pe măsură ce tehnologiile sale evoluează.
Vezi și Chery Motors anunță că a vândut peste 2,6 milioane mașini în 2024
Sursă Informateca.ro: Sursa ta de informații actualizate și credibile