Business Psychology
  • Acasa
  • Știri de ultimă oră
  • Economie
  • Business
  • Carieră
  • Lifestyle
  • Sănătate
  • Frumusețe
  • Casă și grădină
  • Fashion
  • Acasa
  • Știri de ultimă oră
  • Economie
  • Business
  • Carieră
  • Lifestyle
  • Sănătate
  • Frumusețe
  • Casă și grădină
  • Fashion
Business Psychology
Home Economie

Patria Bank raportează un profit net de 10 milioane de lei

Casian B. by Casian B.
in Economie

Patria Bank a încheiat primul trimestru al anului cu un profit net de 10 milioane de lei, în creştere cu 24% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul consolidării activităţii comerciale şi optimizării operaţiunilor. Activele totale, în valoare de 4,7 miliarde lei, prezintă o creştere cu 4% faţă de sfârşitul anului 2024.

”Patria Bank (BVB: PBK), bancă românească orientată spre susţinerea companiilor antreprenoriale locale, listată pe Piaţa Reglementată a Bursei de Valori Bucureşti, a încheiat primul trimestru din 2025 cu un profit net de 10 milioane de lei, în creştere cu 24% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul consolidării activităţii comerciale şi optimizării operaţiunilor”, anunţă banca.

În primele trei luni, venitul net bancar a crescut cu 13% comparativ cu primul trimestru din 2024, ajungând la 56,8 milioane de lei, în timp ce cheltuielile operaţionale au crescut moderat cu doar 2%, în ciuda presiunilor inflaţioniste şi a investiţiilor în dezvoltarea sistemelor IT şi de securitate cibernetică realizate de bancă. Rata cost/venituri s-a redus semnificativ, de la 81% în primele trei luni din 2024 la 73% în T1 2025, iar în absenţa taxei pe cifra de afaceri de 2%, acest indicator s-ar fi situat la 71%.

Rentabilitatea capitalurilor proprii (RoE) a crescut la 9,3%, de la 8,1% în T1 2024, iar rentabilitatea activelor (RoA) a urcat la 0,9% de la 0,8%.

La nivelul activelor, banca a înregistrat o creştere de 4% faţă de sfârşitul anului 2024, totalizând 4,7 miliarde de lei. Portofoliul de credite nete a crescut cu 7%, până la 2,5 miliarde de lei, ca urmare a intensificării activităţii de creditare în segmentele Micro, IMM & Corporate şi Agro. Vânzările de credite noi către companii au crescut cu 56% faţă de perioada similară din 2024, ajungând la 408 milioane de lei. Segmentul IMM & Corporate a avut o evoluţie solida, înregistrând o creştere de 61% a vânzărilor de credite noi, în timp ce segmentul Micro a crescut cu 60%, iar cel Agricol cu 39%.

„Rezultatele înregistrate în primul trimestru din 2025 confirmă stabilitatea modelului nostru de afaceri şi capacitatea de adaptare la un mediu economic volatil. Prin consolidarea echipei comerciale, diversificarea portofoliului de produse şi eficientizarea proceselor, am reuşit să creştem profitabilitatea şi să ne menţinem indicatorii de risc la un nivel scăzut. Continuăm să susţinem mediul antreprenorial românesc, având ca direcţie principală finanţarea companiilor de dimensiuni micro, mici şi mijlocii, a sectorului agro şi a proiectelor de energie verde”, a declarat Valentin Vancea, director general Patria Bank.

În zona creditelor destinate persoanelor fizice, Patria Bank a continuat promovarea activă a produselor de creditare, înregistrând un avans de 72% al vânzărilor de credite negarantate, până la 50,7 milioane de lei. De asemenea, vânzările de credite garantate au crescut cu 57%, susţinute de lansarea unui nou produs de creditare pentru investiţii imobiliare în euro, cu dobândă fixă în primii cinci ani.

Banca a menţinut o politică prudentă în ceea ce priveşte gestionarea riscurilor, rata expunerilor neperformante (NPE) scăzând de la 5,2% în martie 2024 la 3,9% la finalul primului trimestru din 2025, iar Rata de acoperire a creditelor neperformante s-a situat la 57%.

Structura bilanţieră a fost optimizată printr-o reducere a concentrării surselor de finanţare scumpe şi prin orientarea către surse pe termene mai scurte, care asigură un cost de finanţare mai competitiv. Raportul credite/depozite a crescut la 72%, de la 67% la sfârşitul anului trecut, evidenţiind un avans semnificativ al activităţii de creditare.

„Avansul veniturilor, eficientizarea operaţiunilor şi consolidarea profitabilităţii reflectă un model de business sustenabil, capabil să genereze valoare pentru acţionari, în timp ce susţine economia reală. Reducerea semnificativă a ratei cost/venituri demonstrează o capacitate îmbunătăţită de a transforma creşterea veniturilor în rezultate concrete, cu un impact pozitiv asupra stabilităţii şi perspectivelor băncii”, a declarat Georgiana Stanciulescu, director financiar Patria Bank.

În primele trei luni ale anului, Patria Bank a continuat procesul de inovare şi digitalizare, implementând noi produse şi tehnologii menite să îmbunătăţească experienţa clienţilor şi eficienţa operaţională. Totodată, banca a susţinut activ programele de finanţare verde şi investiţiile în proiecte de energie regenerabilă, consolidându-şi angajamentul pentru susţinerea afacerilor antreprenoriale orientate spre o dezvoltare responsabilă.

Sursă Informateca.ro: Sursa ta de informații actualizate și credibile

ShareTweetPin
Casian B.

Casian B.

Sunt Casian! Îmi place să înțeleg cum funcționează mintea umană în contexte profesionale și să explorez impactul psihologiei asupra leadershipului, productivității și culturii organizaționale. Pe businesspsychology.ro, scriu despre dinamica echipelor, strategiile motivaționale și noile abordări în psihologia afacerilor. Cred că succesul oricărei organizații începe cu oamenii, iar cunoașterea psihologiei este cheia pentru a construi medii de lucru mai eficiente și mai armonioase.

Articole asemănătoare

Nissan Frontier Pro Z9 – pickup-ul de 15.000 de euro care ar putea schimba regulile jocului

Nissan lovește din nou cu un model de pickup accesibil: Frontier Pro Z9, dezvoltat în parteneriat cu Dongfeng. Lansat în...

INS: Producţia industrială a scăzut ca serie brută cu 5,3%

Producţia industrială a scăzut atât ca serie brută (-5,3%), cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile...

Programul Rabla Auto 2025: înscrieri pentru persoane fizice din 19 iunie, direct pe site-ul AFM

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) va deschide pe 19 iunie 2025, ora 10:00, sesiunea de înscriere a persoanelor fizice în...

Categorii

  • Actualitate
  • Articole promovate
  • Business
  • Carieră și dezvoltare
  • Casă și grădină
  • Comunicate
  • Economie
  • Familie
  • Fashion
  • Frumusețe
  • Gambling
  • Horoscop și Astrologie
  • Lifestyle
  • Sănătate

Ultimele articole

Cum să pregătești vită de vie pentru iarnă

100.000 de muncitori reprezintă doar începutul — România are nevoie dublă de forță de muncă

Cele mai interesante lucruri despre jetoanele de poker

Ciolacu, despre retragerea trupelor SUA din România: „Nu avem nici cel mai mic motiv de îngrijorare”

Lecţia pe care strategii NATO ar trebui să o înveţe de la ucraineni: A existat o aroganță

Despre

Publicație online cu idei despre afaceri, sfaturi pentru antreprenori, metode de promovare și digital marketing, recomandări, idei de amenajare pentru casă și grădină, sănătate, lifestyle, frumusețe, fashion și multe altele.

Revista

  • Acasa
  • Blog
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Sitemap

Utile

  • Politica de confidențialitate
  • Politica de Cookie
  • Termeni și condiții
  • Contact

Contact

Nu ezita să ne contactezi pentru detalii, ajutor sau proiecte comune. Suntem gata să îți răspundem!

  • Acasa
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Sitemap
  • Contact

© Businesspsychology.ro. Toate drepturile rezervate.

  • Acasa
  • Știri de ultimă oră
  • Economie
  • Business
  • Carieră
  • Lifestyle
  • Sănătate
  • Frumusețe
  • Casă și grădină
  • Fashion